Majlis Pitulasan Al Khidmah Ngroto, Bulan Shofar 1440 H. [ Official Video - Full Version ]

Ikhwan Kajian yang selalu mendapat keberkahan. Informasi atau opini terkadang membuat kita berdetak kagum dan bangga dengan info tersebut. Dan tidak sadar pula kita kadang selalu terpengaruh akan kata dan bujuk rayuannya.Namuan dengan adanya Majlis Pitulasan Al Khidmah Ngroto, Bulan Shofar 1440 H. [ Official Video - Full Version ] kita bisa mencari celah kebenaranya tanpa adanya sifat menyalahkannya. Namun hanya mencari letak dasar kebenaranya itu sendiri.

Majlis Pitulasan Al Khidmah Ngroto, Bulan Shofar 1440 H. [ Official Video - Full Version ] mengajak kita untuk berfikir untuk menambah khasanah keilmuan kita.Dengan adanya kajian tentangnya kita mengerti yang benar dan yang salah.Jadikan memontum ini untuk menguatjan kita.Dan pastikan pula kita selalu mawas diri dalam menghadapi setiap problematik kehidupan kita.Dan selu berhati hati dalam menyikapi segala sesuatunya.


 

Dokumentasi video Majlis Dzikir Wa Maulidurrosul SAW Majlis Pitulasan Al Khidmah Ngroto Bulan Shofar 1440H Kamis, 25 Oktober 2018 / 17 Shofar 1440H di kompleks Musholla Miftahul Huda Ngroto, Gubug, Grobogan, Jawa Tengah.
Majlis Pitulasan Al Khidmah Ngroto diselenggarakan tiap malam tanggal 17 bulan qomariyah.

Judul :Majlis Pitulasan Al Khidmah Ngroto, Bulan Shofar 1440 H. [ Official Video - Full Version ]
Link :Majlis Pitulasan Al Khidmah Ngroto, Bulan Shofar 1440 H. [ Official Video - Full Version ]

Artikel terkait yang sama:


Majlis Pitulasan Al Khidmah Ngroto, Bulan Shofar 1440 H. [ Official Video - Full Version ]

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Majlis Pitulasan Al Khidmah Ngroto, Bulan Shofar 1440 H. [ Official Video - Full Version ]"

Posting Komentar